Global uppvärmning?

När jag säger i ett samtal att jag inte tror på teorin om global uppvärmning, så möter jag den frågande blicken som undrar om jag blivit knäpp. För detta kan man inte ifrågasätta i Sverige, massmedia fortsätter att spä på oron över utsläpp och rekordvärme. Och det är inte länge sedan all världens ledare samlades i Paris och skrev på ett klimatavtal. Alla kan inte ha fel!

Om man tittar på följande film får man många ledtrådar till att detta är ett falsarium. Anledning till att globalisterna har jobbat hårt för att sälja in denna teori är att det ska underlätta att få alla världens länder att gå med på en global skatt. Det målet uppnådde de i  Parisavtalet. Men om hela underlaget för teorin är uppdiktad, och folk har vant sig vid att tänka i dessa banor, så blir det svårare för alla länder att i tid anpassa sig till den motsatta verkligheten, att vi med raska steg är på väg in i en liten istid. I det scenariot kan det bli nya folkvandringar, då människor måste överge de kallaste platserna. Och möjligheten att producera vår mat blir svårare, om vi inte hunnit bygga upp en ny infrastruktur som klarar denna utmaning. Vi har fått en liten försmak av detta i år, när grönsaksskörden i södra Europa frös bort och när det snöade i Sahara. Då är allting förryckt!

Det är intressant att veta att varje istid börjat med uppvärmning.Det blir högre  koldioxidhalt i luften, som i sin tur tas upp av haven.Man ser  många och stora skogsbränder eftersom träden också påverkats av denna förändring.

En del forskare menar  att människans utsläpp påverkar uppvärmningen till ett par procent. I den politiska debatten verkar det som människan är huvudansvarig. Man kan få ett annat perspektiv på det om man tänker på att ett enda vulkanutbrott med gaser släpper ut mer växthusgaser än människor gjort i hela sin historia. Och solens cykler påverkar klimatet allra mest, därför har astronomerna uppmätt global uppvärmning på de andra planeterna i vårt solsystem under de senaste decennierna. Ingen kan väl påstå att det också är vår skull?

President Trump tror inte på den globala uppvärmningen, och det har ytterligare sänkt hans aktier i svenskarnas ögon. Det ska bli spännande att se vem som har rätt. Hur det än går med temperaturen, så tycker jag det är jättebra att man enats om att minska giftiga utsläpp i hela världen.

About gaiameditera

Jag heter Ulla Carin Holm och jag är född nyfiken. Därför har jag använt min tid på jorden att tränga in i teologi, psykologi, psykoanalys, andlighet. Just nu vill jag använda mina kunskaper och erfarenheter till det som är mest angeläget, mänsklighetens överlevnad.
This entry was posted in Okategoriserade and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

