Donald Trump

Alla människor tycks ha åsikter om President Donald Trump. Många älskar att hata honom. Jag har funderat länge på vad jag tycker, för allting kan ju inte vara svart eller vitt.

När han dök upp i början som presidentkandidat tyckte jag han var typisk amerikansk: arrogant och med stort ego, minimala kunskaper om världen utanför USA. Sen har han ju visat sig vara typisk patriark också, med stort kvinnoförakt, även om jag inte tror på alla anklagelser som riktades mot honom i valkampanjen. I alternativ media kan man också läsa om att han tar väl hand om sin familj, sina många barn och barnbarn. Ibland visar han sin generositet också.mot främmande människor som råkat illa ut. Så handlar en god patriark.

Två av mina “gurus” Drake Kent och Neil Keenan, gav sitt fulla stöd till Trump från allra första början. Då måste jag ju ta honom lite mer på allvar. De två pekade på att han hade råd att betala valkampanjen själv, alla andra skulle hamna i beroendeställning till bankirer och företagsledningar. Och de hade gott hopp om att Trump skulle återinföra den amerikanska konstitutionen, dvs återinföra rätts-samhället. Trump är handlingskraftig och van att förhandla, däremot ovan vid segheten i det politiska systemet.

I valkampanjen vågade Trump framföra en mängd sanningar som inte var politiskt korrekta. Hoppet steg hos de förtryckta amerikanerna att han verkligen skulle vilja rensa upp i träsket i Washington DC.

Det politiska etablissemanget har gång på gång avslöjat vad de går för, ifall någon hade missat det tidigare. Deras mediabolag har ljugit friskt och frejdigt om det mesta och fått allt lägre tittarsiffror. Deras kampanj mot “fake media” har slagit tillbaka som en bumerang, Trump kallar CNN öppet för fake media och vägrar att svara på deras frågor.Många alternativa nyhets sajter har fått många nya läsare/tittare efter denna oväntade reklam från etablissemanget. Dessa stora medieföretag känner väl marken gunga under sig, för attackerna mot Trump blir bara värre och värre. I demokratins högborg, vägrar många människor att acceptera ett demokratiskt valresultat.

Trump har på dessa två veckor hunnit med att fatta en del kloka beslut, t.ex. att upphäva ordningen att bankerna har rätt att ta spararnas pengar om banken går i konkurs. Han har skickat förstärkning av militär till Chicago som blivit ökänd för sina många skjutningar och mord, trots att det där är förbjudet att äga och bära vapen. Kanske handlar det om att skörda transplantationsorgan, en mycket lönsam business. Det skulle kunna förklara varför FBI i hemlighet langar vapen till gängen i denna stad.

En sak med Trump stör mig mycket, han är zionist, kompis med Netanyahu. Det går aldrig att få lugn och fred i Mellanöstern så länge US skickar vapen och på alla sätt stöder den zionistiska regimen i Israel. Nu har alla länder i FN lyckats enas om en tvåstatslösning mellan Israel och Palestina, och så kommer Trump in och sabbar hela upplägget. Det verkar som Dunford måste ta honom i örat, det är väldigt mycket som står på spel att det blir rättning i ledet.

http://thefederalist.com/2017/02/06/16-fake-news-stories-reporters-have-run-since-trump-won/#.WJt-DZT2RGk.facebook

 

About gaiameditera

Jag heter Ulla Carin Holm och jag är född nyfiken. Därför har jag använt min tid på jorden att tränga in i teologi, psykologi, psykoanalys, andlighet. Just nu vill jag använda mina kunskaper och erfarenheter till det som är mest angeläget, mänsklighetens överlevnad.
This entry was posted in Okategoriserade and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

